طراحی کاتالوگ و گرافیک

طراحی و دانلود انواع کاتالوگ های حرفه ای و سفارش تمام خدمات گرافیکی خود

طراحی کاتالوگ و گرافیک

طراحی و دانلود انواع کاتالوگ های حرفه ای و سفارش تمام خدمات گرافیکی خود

تاریخچه لوگو ikea

يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۰۱ ب.ظ

شهرهای درسدن ، مونترال ، گوانگمیونگ و سیاتل چه مشترکاتی دارند؟ آنها علاوه بر اینکه شهرهای مهمی در کشورهای متبوع خود هستند ، چهار شهری هستند که فروشگاه های IKEA دارند! به نظر می رسد هر کجای دنیا که بروید ، این شرکت سوئدی دور نیست. آیا تا به حال در مورد معنای چهار حرفی که در نام وجود دارد یا اینکه لوگو IKEA از کجا آمده است ، فکر کرده اید؟ بیایید امروز نگاه دقیق تری داشته باشیم!با ما همراه باشید تا تاریخچه لوگو ikea را بررسی کنیم.

چند کلمه درباره IKEA


 IKEA توسط Ingvar Kamprad در سال 1943 تاسیس شد ، یک شرکت سوئدی است. IKEA همچنین مخفف نام و نام خانوادگی بنیانگذار ، نام مزرعه والدین وی ، المتارید و شهر زادگاه او ، آگونری است. اینگوار در سن بسیار جوانی روحیه کارآفرینی داشت. در 7 سالگی او کبریت ها را می فروخت و آنها را با دوچرخه تحویل می داد. در طول سال ها ، او فروش لوازم التحریر ، ماهی ، قاب و سرانجام مبلمان را آغاز کرد. در سال 1945 ، او اولین کاتالوگ خود را برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون مشتریانش راه اندازی کرد. در سال 1953 ، او کارگاهی را به اولین نمایشگاه خود تبدیل کرد. الهام اصلی او برای مبلمان خود شعار ، عملکرد ، شکل و سهولت FFF بود.

قیمت طراحی لوگو در سال 2020

http://irangraphic.blogiran.net/

http://tarhebatar.daryablog.ir/post-51105.html

 در سال 2019 ، 433 فروشگاه در سراسر جهان وجود داشت. اگرچه بیشتر محصولات ساخت سوئد نیستند ، اما دارای لمس اسکاندیناوی هستند که باعث معروفیت این شرکت شده است.

 

اولین لوگو IKEA


 علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید ، لوگو IKEA همیشه آبی و زرد نبوده است. نسخه اول بسیار متفاوت با نسخه فعلی بود. اولین لوگو IKEA در سال 1951 ایجاد شد ، به شکل گرد و قرمز تیره بود. این حروف به صورت اریب و کوچک بوده و اصطلاحات KVALITETS GARANTI (کیفیت تضمین شده) بر روی لبه های خارجی اضافه شده است. متأسفانه (یا خوشبختانه در مورد ما) ، این لوگو فقط به مدت یک سال مورد استفاده قرار گرفت.

 نسخه های اول: IKEA

منبع: firstversions

 

لوگو های ایکیا در طول سال ها

 تا سال 1952 ، IKEA لوگو جدیدی داشت. کمی بیشتر شبیه آنچه امروز می شناسیم بود. این بار نام شرکت سوئدی با حروف بزرگ مربع نوشته شده است. تفاوت عمده با لوگو فعلی این بود که همه چیز کج بود. به غیر از این ، رنگ قرمز به قهوه ای تبدیل شد. جای تعجب است که چرا IKEA تصمیم گرفت از رنگ قهوه ای برای لوگوی خود استفاده کند زیرا رنگی نیست که به طور گسترده برای مارک تجاری استفاده می شود. ذکر این نکته مهم است که بیشتر مبلمان این شرکت در آن زمان از چوب ساخته شده بود. طبق صفحه ما در مورد معانی رنگ ، قهوه ای علاوه بر اینکه در طبیعت بسیار رنگی است ، با استحکام و پایداری نیز همراه است.

 در سال 1967 ، پس از نسخه ها و تغییرات مختلف ، سرانجام لوگو را بدست آوردیم که به عنوان پایه و اساس لوگو های آینده IKEA عمل می کند. دایره لوگو اصلی تغییر شکل داده و به شکل بیضی در می آید. همه چیز در یک قاب قرار گرفت و شکلی را ایجاد کرد که ما به خوبی می شناسیم. این لوگو در ابتدا سیاه و سفید بود اما در سال 1981 به مدت یک سال قرمز و سفید شد. سپس ، در سال 1982 ، این شرکت برای لوگو خود آبی و زرد را انتخاب کرد که این رنگ ها هنوز هم استفاده می شوند.

 میراث IKEA ما - IKEA

منبع: IKEA.com

طراحی مجدد در سال 2019


 آیا می دانید لوگو IKEA در سال 2019 تغییر کرده است؟ این در واقع یکی از طراحی های مجدد سال گذشته است. با این حال ، این فقط یک تغییر کوچک بود. رنگ ها حفظ شده و ابعاد ، فاصله و سریال ها تغییر کرد. ابتدا نامه ها کمی جمع شدند. سپس شکل بیضی داخلی دوباره کار شد تا کمی گردتر شود. به این ترتیب ظاهری به وجود آمد که شکل بیرونی لوگو کمی مربع شکل بوده و به اندازه طولانی نیست. سرانجام ، سری های انتهای حروف نرم شدند. این مدرکی است بر این که هنگام طراحی مجدد لوگو خود نیازی به تغییر همه چیز ندارید.

 چگونه IKEA می تواند هنگام ایجاد لوگو شما را الهام بخشد


اولین عنصر الهام بخش لوگو IKEA مطمئناً انتخاب رنگ است. اگرچه آنها در طول زمان ترکیبات مختلف رنگی را امتحان کردند ، اما در واقع استفاده از رنگ های آبی و زرد بود که به آنها کمک کرد تا تصویری از برند قوی و قابل شناسایی در سراسر جهان ایجاد کنند. انتخاب این رنگها کم نیست ، اینها رنگهای پرچم سوئد است. این شرکت به ریشه خود افتخار می کند و شناخته شده ترین شرکت سوئدی است. ذکر این نکته نیز مهم است که رنگ آبی رنگی است که اعتماد به نفس و آرامش را با زرد نشان دهنده خوش بینی و فراوانی ایجاد می کند. اینها قطعاً رنگهایی هستند که باید هنگام ایجاد لوگو در نظر بگیرید.

 

دوم اینکه ، این شرکت همیشه مانند مارک های لوکس فرانسوی توانسته است از نام خود به عنوان عنصر اصلی لوگو خود استفاده کند. از استفاده از نام شرکت برای نشان خود نترسید. نکته مهم این است که فونت کاملی را انتخاب کنید که محصولات و ارزشهای شما را نشان دهد. در مورد IKEA ، آنها احتمالاً می خواستند با استفاده از شخصیت های ضخیم و تحمیل کننده ، استحکام مبلمان خود را نشان دهند. سرانجام ، کشور یا منطقه شما مطمئناً می تواند یکی از منابع الهام بخش لوگو شما باشد. به عنوان مثال ، برای لوگو خود ، تولید کننده اتومبیل BMW از نشان ملی باواریا ، منطقه ای که شرکت در آن تأسیس شده است ، الهام گرفته شد.

 

در پایان ، اکنون می دانید که لوگو IKEA همیشه آبی و زرد نبوده است. شما هرگز نمی دانید که یک شرکت در طول زمان چگونه تکامل می یابد و مهم این است که لوگو شما متناسب با آن تکامل یابد. هنگام ایجاد یک لوگو که اساس تصویر برند شما خواهد بود ، از ارزش های خود و همچنین از اصل خود الهام بگیرید. مبارک خلق!

evernote

https://shaparak.splashthat.com/

 

https://naserabadi.jouwweb.nl/

 

منبع : freelogodesign

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۰۴
امید علمداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی