تئوری رنگ ها
Design 101 سریالی است که مفاهیم اساسی طراحی را برای درک همه تجزیه می کند.
حتی اگر یک طراح حرفه ای نیستید ، باز هم باید فرصتی برای دستیابی به طراحی خوب و مقرون به صرفه داشته باشید! برای برخی از افراد ، این بدان معنی است که طراحی باید به تنهایی انجام شود - و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.
با درک برخی از اصول طراحی و مارک تجاری ، خواهید توانست آرم و طراحی مارک خود را کنترل کنید.
درک نظریه رنگ
تعجب آور نیست که انسان واکنش شدیدی به تصاویر و رنگ نشان می دهد - یکی از دلایلی که رنگ های آرم می توانند چیزهای زیادی در مورد شخصیت برند شما داشته باشند.
از نقطه نظر تکاملی ، ما نیاز داشتیم که محیط اطراف خود را ببینیم و به آن واکنش نشان دهیم مدتها قبل از ایجاد کلمه نوشتاری ، به همین دلیل است که محتوای بصری واکنشی را به دنبال دارد. البته ، محتوای متن نیز در انتقال اطلاعات بسیار مهم است ، اما نباید از محتوای بصری چشم پوشی کرد.
این که آیا شما خود را یک هنرمند ، یک طراح و یا یک تصویر خلاقانه می دانید یا خیر ، می تواند به شما در ایجاد محتوایی جذاب ، قابل به اشتراک گذاری و ابتکاری کمک کند که باعث ایجاد ترافیک شود و مشتریان شما را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگرداند.
آماده؟ اجازه دهید طراحی 101 آغاز شود.
رنگها و همه چیز بین این ها
رنگ ها را می توان از طریق سه گروه بندی درک کرد: رنگ های اصلی ، ثانویه و سوم.
اولیه: قرمز ، زرد ، آبی
با ترکیب رنگهای دیگر نمی توان ایجاد کرد.
رنگ های اصلی ، قرمز ، آبی و زرد
ثانویه: نارنجی ، سبز ، بنفش
با ترکیب دو رنگ اصلی ایجاد می شود. قرمز + زرد = نارنجی ، آبی + زرد = سبز و قرمز + آبی = بنفش.
رنگ های ثانویه نارنجی ، سبز و بنفش
درجه سوم: نارنجی قرمز ، نارنجی زرد ، سبز زرد ، سبز سبز ، آبی بنفش و بنفش قرمز.
وقتی رنگ اصلی را با رنگ ثانویه مخلوط کنید ، ایجاد می شود.
مثالهای رنگ سوم
به یاد داشته باشید که رنگ بسیار پیچیده تر از آن است که آن را به راحتی به نام ها و برخی از انواع مختلف تقسیم کنید.
رنگ ها غنی و عمیق هستند و بسته به رنگ اصلی که آنها را تشکیل می دهند و مقدار سیاه ، سفید یا خاکستری تجسم می شوند ، می تواند به شدت متفاوت باشد. با این عوامل اضافه شده ، توصیف رنگ پیچیده تر می شود.
Hue: رنگی است که وقتی به آن شی نگاه می کنید درک می کنید.
سایه: رنگ با رنگ سیاه اضافه شده است.
رنگ: رنگ با رنگ سفید اضافه شده.
اشباع: رنگی که هر دو رنگ سیاه و سفید به آن افزوده شده است.
بنابراین ، به طور خلاصه:
رنگهای اصلی به تنهایی وجود دارند و نمی توان آنها را با استفاده از هر رنگ دیگری توسعه داد.
رنگ های ثانویه و سوم با استفاده از ترکیبی از رنگ های اصلی و ثانویه ایجاد می شوند.
از آنجا ، سایه ، رنگ و اشباع رنگ (یا رنگ) بر اساس مقدار سیاه یا سفید اضافه شده متفاوت است.
رنگهای مکمل چگونه کار می کنند
یک چرخ رنگ را تصور کنید. رنگ های مکمل آنهایی هستند که مستقیماً روبروی هم قرار گرفته اند و می توانند برای ایجاد کنتراست ظریف با هدف نمایش بهترین ها در هر دو رنگ استفاده شوند.
به عنوان مثال ، قرمز و سبز ، آبی و نارنجی و بنفش و زرد مکمل یکدیگر محسوب می شوند.
با این حال ، این تنها راهی نیست که رنگ ها در کنار هم خوب به نظر می رسند. ترکیب رنگ ها نیز ممکن است باشد:
Analogous: رنگ های کنار هم روی چرخ رنگ.
سه گانه: سه رنگ مختلف که به طور مساوی بر روی چرخ رنگ از یکدیگر فاصله دارند.
Split-Complement: یک رنگ پایه و دو رنگی که در مجاورت مکمل آن رنگ پایه هستند.
تک رنگ: رنگ ها بر اساس سایه ها و رنگ های یک رنگ است.

نمونه های چرخ رنگی
حتی سایه ها و سایه های مختلف می توانند معانی سنتی را که با رنگهای خاصی مرتبط هستند به چالش بکشند.
نحوه ارتباط رنگها با یکدیگر به عنوان زمینه رنگی شناخته می شود ، به نحوه تضاد آنها بستگی دارد. به عنوان مثال ، ممکن است همان سایه سبز در کنار رنگ روشن تر ، و در کنار رنگ تیره روشن تر باشد.
با توجه به این موضوع ، مارک تجاری خود را در نظر بگیرید - از کدام رنگ ها استفاده می کنید؟ آیا آنها در تئوری اساسی رنگ قرار می گیرند؟
تأثیر رنگ بر نام تجاری
هنگامی که در حال نام تجاری کردن مشاغل خود هستید ، رنگ هایی که برای نشان دادن نام تجاری خود انتخاب می کنید باعث می شود مشتریان احساس خاصی کنند - و شما می خواهید این احساسات را کنترل کنید.
این رنگ ها در نحوه درک برند شما در عرصه عمومی تأثیر دارند ، زیرا هر رنگ روحیه و احساس خاصی دارد.
(برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره ، مصاحبه ما را با لسلی هارینگتون بررسی کنید!)
درک تعامل بین رنگها و چگونگی کار آنها با هم می تواند به شما امکان دهد یک استراتژی کلی برای نام تجاری ایجاد کنید ، که می توانید آن را در رسانه های اجتماعی ، محصولات خارجی ، تبلیغات آنلاین اعمال کنید - هر مکانی که به دنبال تأثیرگذاری بصری هستید!
منبع : کلیک کنید