طراحی کاتالوگ و گرافیک

طراحی و دانلود انواع کاتالوگ های حرفه ای و سفارش تمام خدمات گرافیکی خود

طراحی کاتالوگ و گرافیک

طراحی و دانلود انواع کاتالوگ های حرفه ای و سفارش تمام خدمات گرافیکی خود

روانشناسی رنگ سبز

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰۶:۰۰ ب.ظ

سبز رنگ اصلی است که اشاره به رابطه بدوی ما با اولین خلقت جهان - طبیعت دارد. رنگ اصلی که خلوص ، سلامتی و طراوت را نشان می دهد ، به طور سنتی با مارک هایی همراه است که رشد ، نشاط و بهره وری را ترغیب می کنند (فکر کنید استارباکس و EverNote!). ملایم ، نشاط آور و آرامش بخش ، سبز همچنین نشان دهنده اتصال است. اتصال به خودمان ، به لحظات آرام زندگی مان ، به خود طبیعت. این یک تصادف صرف نیست که مردم برای جدا شدن از زندگی روزمره و اتصال به بیابان طبیعت ، از جنگل های بتونی شهرهای بزرگ فرار می کنند. سبز به معنای بازگشت به ریشه های اولیه ، به پادشاهی بکر صلح و آرامش درونی است.

سبز همچنین به شدت با معنویت و جستجوی روح مرتبط است. این بدان دلیل است که نشاط به معنای سلامت جسمی نیز به طراوت روح و آرامش ذهن گسترش می یابد. عمل ترک شلوغی و شلوغی شهرهای شلوغ ، در واقع نمادی برای بازگشت به سکون ذهن ماست. هنگامی که مردم به تعطیلات عجیب و غریب می روند یا به کوههای منزوی پناه می برند ، آنها صرفاً به دنبال یک کمک جسمی از دنیا نیستند. در حقیقت آنچه آنها آرزو می کنند این است که دوباره به فضای درون خود متصل شوند که با سر و صدا بودن وجود روزمره آنها خللی ایجاد نمی کند. سبز ما را به مکانی که ناخودآگاه آرزوی آن را داریم می برد - سرزمین بی گناه ، بکر و آرام آرامش و آرامش و آرامش ما.

مانند یکی از رنگ های نسبی آن - فیروزه ای - سبز باعث ایجاد تعادل ، زمین و امنیت می شود. آیا متوجه شدید که بسیاری از اتاقهای انتظار در مطب پزشکان به رنگ سبز رنگ شده اند؟ این یک استراتژی است که برای راحت کردن افراد یا کمک به آنها در یافتن تعادل روحی و وضوح مورد نیاز هنگام تصمیم گیری مهم به کار می رود. علاوه بر آرامش ، ویژگی اصلی دیگر طبیعت رشد است. از این رو ارتباط بسیار متداول رنگ سبز با مارک هایی که بهره وری ، سازماندهی ، تمرکز و تفکر استراتژیک را ارتقا می دهند ، است. این عناصر پیش نیاز رشد است که ارگانیک ترین تمایل هم برای انسان و هم برای طبیعت است.

از آنجا که سبز از ترکیب دو رنگ اصلی آبی و زرد حاصل می شود ، به راحتی می توان سبز را ایجاد کرد تا طیف وسیعی از احساسات را برانگیزد. از آنجا که رنگ آبی باعث می شود به اعتماد و امنیت فکر کنیم و رنگ زرد اغلب با جوانگرایی و مثبت گرایی همراه است ، می توانیم از سایه های مختلف سبز (یا آنهایی که به سمت زرد تمایل دارند یا به سمت سبز تیره تر) استفاده کنیم تا با زیرگروه های مختلف احساسی بازی کنیم. به عنوان مثال ، می توانید از رنگ سبز برای ایجاد آرامش ، سلامتی و آرامش استفاده کنید ، یا می توانید به طراوت ، نشاط و بازیگوشی طبیعت اشاره کنید.

منبع : https://www.colorpsychology.org/green/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۷
امید علمداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی