اصول طراحی لوگو
هدف اصلی هر لوگو این است که یک مارک / تجارت را برای مخاطبان خود نشان دهد ، اطمینان حاصل کند که از رقابت متفاوت است. برای این منظور ، شما باید اصول اولیه طراحی آرم را دنبال کنید. داشتن یک آرم خوش ساخت علاقه ایجاد می کند و به طور قابل توجهی باعث جذابیت بیشتر یک برند می شود. آیا شما یک سازنده آرم هستید و از خود می پرسید که چگونه می توان یک طرح آرم را برجسته کرد؟ اگر بله ، این قسمت را بخوانید زیرا در آن اصول طراحی آرم آزمایش شده برای برجسته شدن آرم شما بحث شده است.
در ابتدا ممکن است احساس خستگی کرده باشید ، اما فرایند طراحی آرم با دستیابی به یک برنامه ریزی جامع ، تجربه و مهمتر از همه ، دانش ، آسان تر می شود. شما باید اصول و عناصر اصلی طراحی آرم را برای ایجاد چیزی که واقعاً برجسته است بدانید. علاوه بر این ، شناختن مخاطب هدف نیز کمک می کند ، زیرا به شما کمک می کند پیامی را جلب کنید که توجه مشتری را به خود جلب کند.
در زیر ذکر شده است ، 5 اصل در طراحی آرم وجود دارد که باید رعایت کنید ، تا به شما کمک کند تا یک آرم موفق برای مشتریان یا پروژه شخصی خود ایجاد کنید.
1. بر اصالت تمرکز کنید
باور کنید یا نکنید که سادگی می تواند به آرم شما کمک کند تا در آزمون زمان مقاومت کند. این یکی از اصول اصلی آرم است که دلیل خوبی برای آن دارد. شما باید اطمینان حاصل کنید که آرم شما تا حد ممکن قابل مشاهده و واضح است. این باید ضمن برجسته کردن فلسفه شما ، بازتاب زیبایی شناسی شما باشد.
یک نمونه عالی از این اصل طراحی خوب آرم ، نایک آرم است. در حالی که چیزی بیش از یک انعطاف پذیری تک رنگ و سرراست نیست ، هر کجا آن را ببینید ، برجسته است. هنگام کار بر روی نرم افزار طراحی لوگو ، اطمینان حاصل کنید که گرافیک ، گزینه های رنگ و نوع متن را هوشمندانه انتخاب کرده اید. تنظیمات کوچک در حروف ، قلم ها ، تصاویر و سایه های همپوشانی آرم شما می تواند تفاوت فاحشی ایجاد کند.
به یاد داشته باشید ، برای یک آرم خوب نیازی به بار و عناصر زیادی ندارید. در عوض ، بهتر است اگر فقط چند عنصر را برای طراحی آرم خود انتخاب کنید تا یک آرم اصلی و زیبا ایجاد کنید.
2. آن را بی انتها کنید
به تمام آرم های عالی موجود نگاه کنید و ببینید چه چیزهای مشترکی دارند. در بیشتر موارد ، آنها بی زمان هستند و امروز مانند ده سال پیش خوب به نظر می رسند. بی زمانی یک مفهوم اساسی در پس طراحی آرم است و شما باید همه کارها را انجام دهید تا عمر آرم شما کوتاه نباشد. مطمئناً ممکن است با هزاران آرم الهام گرفته از دهه 60 یا 70 روبرو شوید ، اما در بیشتر موارد ، آنها طی چند سال یا حتی چند ماه جرقه خود را از دست می دهند.
دلیل اهمیت پیروی از اصول طراحی آرم از این قبیل این است که با تغییر و رشد یک شرکت ، آرم آن ایده آل ها و اهداف اساسی آن را برجسته می کند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، لوگویی که در حال حاضر به موقع یا دمدمی مزاج به نظر می رسد ممکن است در آینده معنای خود را از دست بدهد. بنابراین ، در نظر داشته باشید لوگویی درست کنید که آزمون زمان را بگذارد و برای سنین مختلف طنین انداز مخاطبان شود.
3. تناسب و تعادل
ترازو یکی از موثرترین اصول طراحی آرم است. چرا؟ زیرا مردم آرم های متناسب را زیبا می شناسند. آرم های متعادل می توانند تعادل کامل بین عناصر مختلف یک آرم را ایجاد کنند و آن را برجسته کنند. از نظر عملی ، نسبت های صحیح یک آرم را پر می کند و آن را برای چشم خوشایند می کند. این عناصر خلاقانه طراحی لوگو را دنبال کنید ، خواهید دید که چرا هر طراح مشهور تعادل و تناسب را بسیار جدی می گیرد.
4. تطبیق پذیری می تواند شما را طولانی تر کند
افراد آرم شما را در مکان های مختلف مانند تبلیغات دیجیتال ، تابلوهای راهنمای خرید ، محصولات ، برچسب سپر و غیره مشاهده خواهند کرد ، بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که آرم دیگری طراحی می کنید که در هر یک از آنها خوب به نظر برسد. ساخت یک آرم همه کاره نباید مشکلی داشته باشد به شرطی که آرم شما اصلی باشد و به راحتی قابل تشخیص باشد. همچنین می توانید با ساختن یک لوگوی پاسخگو که دارای تنوع و پیچیدگی ، رنگ و اندازه متنوعی است ، متناسب و سازگار با هر کجا که شرکت آنها را در آن قرار دهد ، تنوع پیدا کنید.
قاعده کلی در مورد اصول طراحی آرم این است که یک آرم باید با هر زمینه یا رنگی خوب به نظر برسد. این بدان معنی است که لوگوی شما باید سفید و سیاه و بدون هیچ گونه جلوه ای خوب به نظر برسد.
5. آرم های مقیاس پذیر بسازید
مقیاس پذیری یکی از مهمترین عناصر و اصول طراحی آرم است. هنگام طراحی آرم ، اطمینان حاصل کنید که می تواند با اندازه های مختلف سازگار باشد. مطمئناً ، مارکی که برای آن آرم طراحی می کنید ممکن است قصد داشته باشد از آن روی قلم یا تخته کوچک استفاده کند ، اما همچنین ممکن است لازم باشد روزی روی تابلوی تبلیغات استفاده شود. بنابراین ، به یاد داشته باشید که لوگوی خود را مقیاس پذیر و همه کاره بسازید تا بتواند در مکان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
همانطور که گفته شد ، آرم های مقیاس پذیر باید منطقی ، خوانا باقی بمانند و از همه مهمتر ، در اندازه های مختلف زیبا به نظر برسند. درج جزئیات بیش از حد ممکن است مقیاس پذیری را با مشکل روبرو کند ، خصوصاً اگر می خواهید آن را روی اجسام کوچکتر چاپ کنید. هنگام طراحی آرم ها ، استفاده از قالب برداری را در نظر بگیرید زیرا به شما کمک می کند تا آن را بدون هیچ گونه تضعیف در کیفیت ، از نو بسازید.
افکار نهایی
رعایت این اصول طراحی لوگو می تواند به شما در ایجاد آرم برجسته برای پروژه شما کمک کند. مطمئناً ، اصول طراحی دیگر آرم نیز وجود دارد ، اما بدون شک این موارد مهم هستند.
منبع : https://www.graphicsprings.com/blog/view/logo-design-principles