اهمیت کاتالوگ
شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۴۷ ب.ظ
محتوای کاتالوگ باید از متن های کم و تصاویر که اصولا مختصر تشکیل شده باشد ، این متن های کم و تصاویر باید بیانگر سرویس دهی شرکت یا سازمان باشد تا فرد مقابل (مشتری) به شما اعتماد کند که داره کارشو به چه شرکتی میسبارد .
تفاوت کاربرد بروشور و کاتولوگ را در یک مثال بیان می کنیم:فرض کنید برای خرید یک دستگاه لباسشوئی به فروشگاه لوازم خانگی مراجعه کرده اید.به شما در ابتدا چند کاتالوگ که مجموعه ای از مدل های مختلف لباسشوئی های تولید کارخانجات مختلف فهرست واره به همراه عکس و مشخصات اولیه ارائه می شود.پس از انتخاب مدل مناسب و خرید آن، این بروشور محصول است که با ارائه اطلاعات کامل و دقیق محصولی که خریداری کرده اید موضوعات لازم جهت چگونگی استفاده صحیح، ضمانت ها، نگهدار و … را به شما ارائه می نماید.کاغذ مورد استفاده در کاتالوگ به علت استفاده بیشتر نسبت به بروشور بادوام تر و با گرماژ بالاتر منتشر می گردد.

تشابه زیادی میان بروشور و کاتالوگ وجود دارد. اصول و ترکیب بندی المان های بصری، ابعاد، اندازه فونت، گرماژ کاغذ و … از این موارد می باشد میزان چگالی تصاویر استفاد شده نسبت به محتوای استفاده شده در کاتالوگ ها بسیار بیشتر از بروشور می باشد.قطع A4 از مرسوم ترین ابعاد طراحی چاپ کاتالوگ است. اندازه تصاویر به مانند بروشور به عوامل مطرح شده در بخش بروشور بستگی دارد. ولی میزان کیفیت عکس در کاتالوگ ها می بایست بسیار بالا و بسیار جذاب و گیرا باشد. در حالی که بروشورها در بعضی از موارد تک رنگ و حتی رسمی ارائهمی شوند. تأثیرگذاری مراودات و ارتباطات بازاریابی و فروش از موارد مهم رقابت در دنیای امروز و موفقیت در کسب وکار امروزی است.
۹۷/۱۱/۰۶